Retourneren en Reparatieherstel procedures

Retourneren

Niet tevreden met uw aankoop. Over retourneren doen wij niet moeilijk. Stuurt u uw bestelling binnen 30 dagen naar ons terug, en wij betalen het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen uit.

U heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Voorwaarden

Er zijn wel een aantal voorwaarden voor het terugsturen van uw product.
Zo dient het product zich in dezelfde staat te bevinden als deze naar u is verzonden, en alle verpakkingen het liefst zo min mogelijk beschadigd.

Verzendkosten zijn voor onze rekening.
Producten die buiten bovenstaande termijn bij ons worden aangeleverd, kunnen niet worden niet gecrediteerd.
Uitsluitend consumentkopers op afstand kunnen gebruik maken van het retourrecht. 

Aanmelden retourneren

Voordat u een artikel terug kunt sturen, moet u inloggen met uw account en uw bestelling als RMA ( Retourneren Met Autorisatie) aanmelden
(heeft u nog een gast account stuur de klantenservice even een bericht dat zetten we deze om naar een klant account, zo kunt u de aanmeldingsprocedure starten).

Aanmeldingsprocedure:

  • Log-in met uw account.
  • Ga naar "Geschiedenis en details van mijn bestelling".
  • Druk op "Details".
  • Zet een vinkje voor het bestelde product dat u retour wilt doen.
  • Vul de reden van uw retour in.
  • Druk op retour-bon aanmaken.
  • U krijgt nu een mail met "Wacht op bevestiging"
  • Binnen 1 werkdag krijgt u van ons een mail met "Wacht op pakket"
  • U krijgt van ons een mail met een verzendlabel van Post.nl.
  • Deze print u uit en bevestigd deze op uw retour pakket.
  • U moet daarna inloggen met uw account en in "mijn geretourneerde producten" een retourbon afdrukken.
  • U krijgt nu een PDF bon met naam "Retourzending"
  • Deze drukt u af en deze doet u bij uw retourzending in de verpakking.
  • Zonder deze retourbon kunnen wij uw pakket niet in ontvangst nemen.
  • Na binnenkomst word uw retour zo snel als mogelijk afgehandeld.

 

Let op: Het telefonisch of per e -mail aanmelden van een retour of reparatie is niet mogelijk, na autorisatie door ons kunt u uw product terugsturen
( zie hierboven, aanmeldingsprocedure).

Reparatieherstel voor binnen of buiten de garantietermijn

Deze RMA (Retourneren Met Autorisatie) procedure zoals hieronder is beschreven is uitsluitend bedoeld voor reparaties binnen of buiten de garantietermijn.
Bij een reparatie gaan we er van uit, dat dit normaal gesproken binnen 7 werkdagen voltooid is.

RMA binnen de garantie termijn

Zelfs wanneer uw product binnen garantie valt is het niet automatisch zo dat de reparatie kosteloos zal zijn. Direct na de ontvangst van het product heeft Laptoprefurbished.nl het recht om de juistheid van uw garantie en uw verzoek tot garantie service na te kijken. Kosten kunnen worden berekend als het product niet overeenkomt met de garantie punten.

De garantie uitzonderingen zijn:

  • Het product is aangepast, gerepareerd en/of gewijzigd door niet geautoriseerd personeel;
  • Het serienummer van de product, onderdelen of accessoires zijn gewijzigd of verwijderd;
  • Garantiezegels zijn beschadigd, verwijderd of gewijzigd;
  • Er is schade ontstaan door middel van een externe elektrische storing, ongeluk, natuurramp, (on)bedoeld misgebruik, misbruik, verwaarlozing of onjuiste onderhoud, of tijdens gebruik in abnormale omstandigheden;
  • Er is schade ontstaan door het onjuist installeren of onjuiste verbinding van randapparatuur (printer, optische drive, etc.);
  • Er is schade ontstaan tijdens gebruik buiten de parameters of omgeving voor gebruik of opslag aangegeven in de gebruikershandleidingen van de fabrikanten;
  • Er is schade ontstaan door het gebruik van onjuiste onderdelen;
  • Programma's of gegevens of externe opslagmedia zijn beschadigd of verloren, of als er kosten zijn aan het terugkrijgen van programma's of gegevens;
  • Er is schade ontstaan door middel van derde-partij software of een virus;
  • Ondersteuning voor het installeren of configureren van het product voor derde-partij software applicaties of apparatuur, of netwerkconfiguratie;
  • Als gevolg van technologische beperkingen zouden sommige apparaten beperkt of niet compatibel kunnen zijn met het product.
  • Laptoprefurbished.nl is niet aansprakelijk voor software problemen of het verlies van gegevens op uw opslag schijf tijdens de reparatie of overdracht. Wij stellen u voor om een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en software voordat u uw product aanmeldt voor reparatie. Laptoprefurbished.nl zal een herstelprocedure starten naar het origineel geconfigureerde besturingssysteem die werd meegeleverd met het product als de opslag schijf is vervangen. Laptoprefurbished.nl zal ook niet aansprakelijk zijn voor het herstellen of overdragen van de gegevens of programma's van de gebruiker van de originele harde schijf. 

Als uw product buiten de garantie periode is of beschadigd is door ongepast gebruik, dan zullen er een behandelkosten in rekening worden gebracht zodra het product in ontvangst is genomen. De behandelkosten worden ook in rekening gebracht als u achteraf uw product terug wil hebben zonder enige vorm van reparatie. Deze kosten zullen ongeveer 75 euro bedragen.

Zodra de reparatie afgehandeld is en u de product in ontvangst genomen heeft van de vervoerder, Let dan a.u.b. op het volgende: kijk het pakket na voordat u het ontvangstformulier van het order bedrijf ondertekent. Zodra er enige vorm van zichtbare beschadiging is, vermeld dit dan op het formulier met "Beschadigd".

Zie voor het aanmelden van uw RMA de instructies onderaan de pagina.

RMA buiten de garantie termijn

Voorwaarden

  • Zorg er voor dat het product goed verpakt is, zodat deze onbeschadigd bij ons aankomt.
  • Zorg er voor dat het pakket voldoende gefrankeerd is.
  • Reparaties buiten de garantietermijn lager dan €125,= voeren wij standaard uit.
  • Daarboven krijgt u altijd eerst  een prijsopgave. Pas na toestemming van de klant gaan wij met de reparatie verder.
  • Wij sturen uw reparatie pas terug als het factuurbedrag van de reparatie is voldaan per bank.
  • Retour kosten voor het versturen van uw reparatie is voor onze rekening.
  • Laptoprefurbished.nl is niet aansprakelijk voor software problemen of het verlies van gegevens op uw opslag schijf tijdens de reparatie of overdracht. Wij stellen u voor om een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en software voordat u uw product aanmeldt voor reparatie. Laptoprefurbished.nl zal een herstelprocedure starten naar het origineel geconfigureerde besturingssysteem die werd meegeleverd met het product als de opslag schijf is vervangen.
  • Uw defecte onderdelen worden niet retour gestuurd met uw afgehandelde reparatie, tenzij u dit zelf tijdens uw acceptatie van uw reparatie aan ons kenbaar maakt via de klantenservice / contact formulier. Indien u dit niet heeft aangegeven zullen uw defecte onderdelen worden vernietigd.

Zie voor het aanmelden van uw RMA de instructies onderaan de pagina.

Aanmelden reparatieherstel (RMA)

Voordat u een artikel terug kunt sturen voor reparatie, moet u inloggen met uw account en uw reparatie als RMA aanmelden.

Aanmeldingsprocedure:

  • Log-in met uw account.
  • Ga naar "Geschiedenis en details van mijn bestelling".
  • Druk op "Details".
  • Zet een vinkje voor het bestelde product dat u wilt laten repareren
  • Vul een zo uitgebreid als mogelijke klacht omschrijving in.
  • Druk op retour-bon aanmaken.
  • U krijgt nu een mail met "Wacht op bevestiging"
  • Binnen 1 werkdag krijgt u van ons een mail met "Wacht op pakket"
  • U moet daarna inloggen met uw account en in "mijn geretourneerde producten" een retourbon afdrukken.
  • U krijgt nu een PDF bon met naam "Retourzending"
  • Deze drukt u af en deze doet u bij uw reparatie zending in de verpakking.
  • Zonder deze PDF bon kunnen wij uw reparatie niet in ontvangst nemen.
  • Na binnenkomst word uw reparatie zo snel als mogelijk afgehandeld.

Let op: Het telefonisch of per e -mail aanmelden van een reparatie is niet mogelijk, na autorisatie door ons kunt u uw product afsturen naar ons.
( zie hierboven, aanmeldingsprocedure).

Heeft u nog vragen neem dan contact op met onze klantenservice